SPM Nota, Quiz, Kertas Peperiksaan dan Latihan Percuma di Eddy Academy

Pernahkah anda mengidam-idamkan slip keputusan SPM dalam tanganmu penuh dengan A? Bayangkan senyuman bangga yang terukir pada muka ibu bapa.

Sama ada dapat straight A atau tidak, itu bukan yang paling penting. Yang penting ialah usaha perlu dicurahkan terlebih dahulu kan? Macam mana nak buat ulang kaji dengan seronok?

Jadi, saya ingin memperkenalkan Edu buddy kamu -- EDDY!

Eddy Academy merupakan satu web aplikasi yang dicipta khas untuk pelajar SPM yang bakal menduduki peperiksaan! Pencipta Eddy, anak Malaysia (yang habis SPM 10 tahun lalu) bercita-cita memodenisasikan pendidikan dan membekalkan platform untuk pelajar-pelajar Tingkatan 4 dan 5 belajar dengan elektif.

Sebab-sebab pelajar SPM WAJIB cuba EDDY

Mari kita melawat EDDY secara maya!

1. SEMUA DALAM SATU!

Dari EDDY, korang boleh download nota-nota, kertas-kertas soalan peperiksaan dan buku teks elektronik -- dan belajar dari mana-mana pun.

Subjek-subjek SPM yang EDDY merangkumi:

1. Bahasa Melayu: Peribahasa, sastera, kosa kata, penyuntingan ayat, pola ayat dan tatabahasa.
2. Bahasa Inggeris: Short and long texts, reading comprehension, summary, vocabulary, grammar.
3. Dan juga Matematik, Matematik Tambahan, Sains, Fizik, Kimia, Biologi, Prinsip Perakaunan, Pendidikan Islam, Pendidikan Moral, Ekonomi, Bahasa Cina untuk pelajar Tingkatan 4 dan 5!
(terdapat bab yang sedia ada dan bakal datang).

Selain itu, praktis disediakan dengan penjelasan terperinci, jadi kamu boleh belajar secara berdikari. Soalan-soalan juga disusun secara topikal supaya mudah untuk korang menilai topik-topik yang lebih memerlukan perhatian.

Yang paling best? Soalan-soalan selaras dengan KSSM selalu ditambah untuk memastikan kamu mendapat latihan yang mencukupi untuk skor!

SPM Nota, Quiz, Kertas Peperiksaan dan Latihan Percuma di Eddy Academy
Cuba sekarang! Eddy Academy

Kalau masih kurang faham, mungkin korang boleh cuba online tuition dengan tutor yang berpengalaman (kelas pertama percuma dengan diskaun RM20 untuk satu kelas yang seterusnya) kerana Eddy juga berkolaborasi dengan TigerCampus, pusat tuisyen premium atas talian di Malaysia dan Singapura.

Tutor-tutor TigerCampus ialah siswazah dari universiti yang terkemuka di pentas dunia seperti Universiti Malaya. National University of Singapore (NUS) dan Imperial College London.

2. ANALISIS PELAJARAN PERIBADI

Di dashboard Eddy, korang dapat melihat kemajuan peribadi dalam sekilas mata, dari nombor soalan yang dicuba dan yang betul ke markah keseluruhan untuk setiap subjek. 

Sijil pencapaian bulanan elektronik juga dianugerahkan kepada pelajar-pelajar yang berjaya menjawab 50 soalan dan ke atas! Cuba soalan-soalan Eddy sekarang dan dapatkan sijilmu! 

SPM Nota, Quiz, Kertas Peperiksaan dan Latihan Percuma di Eddy Academy
3. FUNGSI-FUNGSI ISTIMEWA LAIN EDDY

Pasukan Eddy yang bertimbang rasa juga memastikan ciri-ciri mesra pengguna seperti di berikut:

Penanda buku elektronik: Menanda soalan yang rumit atau mahu diingati, menanda soalan KBAT yang mahu dicuba lagi kemudian.

Pemasa: Pemasa di sidebar mengukur masa korang semasa menjawab soalan supaya menambahbaik pengurusan masamu dalam peperiksaan.

SPM Nota, Quiz, Kertas Peperiksaan dan Latihan Percuma di Eddy Academy
Eddy Bot: Memberi kuiz harian (termasuk hari Sabtu dan Ahad) untuk subjek Sejarah, peribahasa, kosa kasa, vocabulary dan idioms; membantu murid selalu belajar biarpun sedikit sehari, kan lama-lama jadi bukit?

Daftar Eddy Bot di sini: Eddy Bot

Study Reminder: Mengingatkan murid belajar melalui emel dan Eddy bot, kalau dah tak buat praktis untuk seminggu (rajinlah sikit).

4. MELIBATKAN STUDENTS SECARA LANGSUNG

Inikan masyarakat demokrasi, jadi di platform Eddy juga korang dapat meluahkan pendapat, komen, pertanyaan melalui beberapa saluran:


Poll diadakan di Telegram Eddy untuk meninjau keperluan murid-murid, misalnya yang mana satu nota bab yang perlu dipaparkan atau subjek yang mana perlu lebih banyak soalan / cheatsheet.

Kadang-kadang polll tentang gifs atau memes kat Eddy juga dianjurkan, jadi kamu boleh pilih gifs dan memes yang disukai dan ia akan muncul di web app Eddy!


Fungsi ini terdapat di web app Eddy membenarkan semua orang memberi feedback tentang learning experience mereka dengan Eddy. 


Program ini dilancarkan untuk mengumpul nota-nota berkualiti, soalan praktis daripada para guru dan pelajar SPM. Mereka boleh berkongsi apa yang membantu mereka skor dalam peperiksaan SPM.

Kesimpulannya

Jangan termenung lagi, terbuktinya tiada jalan pintas, kalau nak skor gred impian sendiri. Kunci sukses untuk skor SPM memang kena rajin, berdisiplin dan ingat menggunakan Eddy sebagai study buddy kamu. 

Mungkin lebih seronok kalau berbanding dan bertanding kemajuan dengan best buddy korang? Sama-sama belajar dan sama-sama maju!

Alamilah sekarang! Eddy Academy

Berminat dengan coding juga? Dapatkan maklumat selanjutnya di www.seacodingclub.com.

Perlu tutor peribadi atau kelas intensif?

Layari TigerCampus.

6 comments

  1. Bagus betul ada portal untuk rujukan dan exam. Mesti student lagi mudah nak belajar dan rajin nak belajar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kak fiza, membantu sangat untuk pelajar belajar untuk jawab peperiksaan nanti.

      Delete
  2. lama betul dia menyepi heehe.. bz sokmo ke tu :p

    ReplyDelete
  3. Senang budak-budak sekarang. Hujung jari. Waktu akak tidak banyak rujukan. Rujukan daripada buku.

    ReplyDelete
  4. Ooo mudah aje dgn Eddy ni ye

    http://www.mamapipie.com/2021/12/20-top-commentor-tahun-2021-blog.html

    ReplyDelete

Maaf dipinta kerana bahasakan diri aku. Jangan segan silu untuk tinggalkan komen anda kerana komen anda begitu berharga. Terima kasih! :)